نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend
نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend

در حال غذا خورن کودک را به گریه یا خنده نیندازید؟!


برای جلوگیری از بروز خفگی با مواد غذایی در کودکان، او را در حال غذا خوردن به گریه و یا خنده نیندازید.

 شیرخواران زیر یک سال نباید عسل، سفیده تخم مرغ، شکلات، بادام زمینی،‌ خربزه، کیوی، آلبالو،‌ گیلاس و انواع توت فرنگی را مصرف کنند همچنین مصرف نوشابه های صنعتی،‌ آب میوه های صنعتی، قهوه،‌ کاکائو، چیپس، ‌پفک و سوسیس و کالباس که اصولا در تغذیه کودکان جایگاهی ندارد نیز توصیه نمی شود.

 
بنابراین گزارش، مصرف شیر گاو تا پایان 12 ماهگی به عنوان نوشیدنی توصیه نمی شود ولی مقدار کمی از آن که در تهیه فرنی،‌ حریره بادام و سوپ مصرف می شود، اشکالی ندارد.

این گزارش می افزاید، آجیل ها،‌ ذرت بو داده، کرفس خام،‌ دانه انگور، دانه کشمش، نخودچی، آب نبات و تکه های بزرگ شیرینی یا میوه های خام از جمله مواد غذایی هستند که سبب خفگی شیرخوار می شود.

بر اساس اعلام ‌انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، اقداماتی مانند دو نیم کردن میوه های گرد و هسته دار مانند انگور و پختن میوه های سفت،‌ خارج کردن دانه یا هسته میوه هایی مانند هلو یا هندوانه وسپس نرم و له کردن آنها، جدا کردن تکه های کوچک استخوان و غضروف از گوشت و همچنین غذا خوردن کودک در حال نشسته و حضور و نظارت مادر یا شخص مراقب، هنگامی که او غذا می خورد یا مایعات می نوشد می تواند از بروز خفگی در کودکان پیشگیری کند.
 
گفتنی است؛ والدین نباید برای ساکت کردن گریه کودک، از غذا دادن استفاده کنند و زمانی که در حال خنده یا گریه است، غذا در دهانش نگذارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد