نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend
نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend

نکته های ساده در کنترل عصبانیت

مهارت‌های کنترل عصبانیت را بیاموزید تا استرس را در خود کاهش دهید. یکی از بزرگترین موانع در راه تحقق موفقیت شخصی و شغلی عصبانیت می‌باشد.
وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل نمائیم از چند جهت دچار آسیب می‌گردیم:

▪ عصبانیت توانائی ما را برای خوشحالی از بین می‌برد، زیرا عصبانیت و خوشحالی در تضاد با یکدیگر هستند.


▪ عصبانیت موجب خارج شدن روابط خانوادگی و دیگر روابط از مسیر صحیح‌شان می‌گردد.


▪ عصبانیت موجب کاهش مهارت‌های اجتماعی، سازش و مصالحه شده و دیگر روابط را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.


▪ عصبانیت به معنای از دست دادن کار است، زیرا روابط را نابود می‌کند.


▪ همچنین عصبانیت به معنای شکست در کاری است که در صورت عدم عصبانیت و داشتن خلقی نرم‌تر می‌توان موفقیتی در پی داشت.


‌▪ عصبانیت منجر به افزایش فشار و استرس می‌گردد (و این رابطه دو طرفه است عصبانیت منجر به افزایش استرس و استرس موجب عصبانیت بیشتر است).


▪ در هنگام عصبانی بودن ما دچار اشتباهات بسیار می‌گردیم، زیرا پردازش اطلاعات در آن هنگام برای ما مشکل می‌باشد.


▪ اکنون افراد از خطرات عصبانیت و نیاز برای مدیریت و کنترل آن با سوختن مهارت‌ها و راهکارهای لازم آگاهی یافته‌اند.
برای برخی از افراد مدیریت و کنترل عصبانیت آسان و راحت است.


آنها نیز عصبانی می‌کردند. در واقع همه افراد عصبانی می‌گردند، اما کنترل آن برای برخی آسانتر است. اکثر افراد نیاز به یادگیری و رشد مهارت‌های کنترل عصبانیت دارند.

 

● مهارت‌های کنترل عصبانیت را در خود رشد و توسعه دهید:
افرادی که کنترل عصبانیت در آنها سخت و دشوار است نیاز به برنامه‌ای برای کنترل عصبانیت دارند. نکات زیر، مسائل مهمی می‌باشند که به شما در کنترل عصبانیت کمک می‌کنند. این نکات را به خاطر سپرده و به‌کار بندید.

 

۱) نکته اول در کنترل عصبانیت
این سؤال را از خود بپرسید: ”آیا این موضوع ده سال دیگر هم برایم مهم است؟“ به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرامتر بنگرید.

 

۲) نکته دوم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”بدترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟“ اگر کسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری کردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.

 

۳) نکته سوم در کنترل عصبانیت
تصور کنید که خود شما نیز همان کار (کاری که موجب عصبانیتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول کنید که گاهی اوقات شما نیز جلوی یک راننده دیگر درمی‌آئید... بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟

 

۴) نکته چهارم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”آیا طرف مقابل این کار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟“ در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد که این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و کسی نمی‌خواسته شما را ناراحت کرده و بیازارد.

 

۵) نکته پنجم در کنترل عصبانیت
سعی کنید قبل از گفتن هر کلامی تا عدد ده بشمارید. انجام این کار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.

 

۶) نکته ششم در کنترل عصبانیت
شمارش تا ده را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلاً این کار را با یک تنفس که در عمق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق - از دیافراگم - به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند.

 

۷) نکته هفتم در کنترل عصبانیت
می‌توانید سرعت شمارش اعداد را کندتر سازید. مثل شمارش شیوه قدیمی، یک کشتی بخار، دو کشتی بخار و ... شاید شمارش کشتی بخار زیاد خوشایند نباشد، به‌جای آن می‌توانید بشمارید: یک شکلات، دو شکلات و .. و یا هر چیز دیگری که برای شما خوشایند و خنده‌دار باشد.

 

۸) نکته هشتم در کنترل عصبانیت
تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمائید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر کنید. این کار را در مکان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید.
سلامت نیوز

پاهای شما در مورد سلامتیتان چه میگویند؟

سرد بودن پا
اگر انگشتان پاهایتان همیشه سرد هستند، یکی از دلایل آن می‌تواند گردش خون ضعیف در این ناحیه باشد—مشکل گردش‌خون که ممکن است با سیگار کشیدن، فشارخون بالا یا بیماری قلبی در ارتباط باشد. تخریب عصبی دیابت کنترل‌ نشده هم ممکن است باعث سرد بودن پاهایتان شود. دلایل دیگر آن می‌تواند کم‌کاری تیروئید و کم‌خونی باشد. دکتر می‌تواند مشکلات مختلف را بررسی کند و دلیلی سرد بودن پاهایتان را به شما اطلاع دهد.



 


درد پا

وقتی پاهایتان بعد از یک روز سخت کاری درد می‌گیرد، ممکن است فقط کفش‌هایتان را نفرین کنید. حدوداً 8 نفر از هر 10 نفر زن می‌گویند که کفش‌هایشان اذیتشان می‌کند. اما دردی که به خاطر بلند بودن پاشنه کفش نباشد ممکن است بخاطر ترک خوردن یا مو برداشتن استخوان در پا باشد. یک دلیل آن هم این می‌تواند باشد: ورزشی که خیلی شدید بوده باشد، مخصوصاً ورزش‌های پرفشاری مثل بسکتبال و دو استقامت. ضعیف شدن استخوان‌ها در پوکی‌استخوان هم می‌تواند خطر این مشکل را افزایش دهد.



 


قرمز، سفید یا آبی شدن انگشتان پا

بیماری رینود می‌تواند موجب شود انگشتان پاهایتان سفید و بعد آبی رنگ و بعد دوباره قرمز شده و بعد به رنگ طبیعی خود برگردد. علت آن باریک شدن ناگهانی رگ‌های خونی است که اسپاسم عروق نامیده می‌شود. استرس یا تغییر دما می‌تواند موجب تحریک اسپاسم عروق شود که معمولاً به مشکل دیگری منجر نمی‌شود. بیماری رینود می‌تواند به آرتروز روماتوئید، بیماری شوگرن یا مشکلات تیروئید هم مربوط باشد.

 

 


درد پاشنه پا

یکی از مهمترین دلایل درد پاشنه پا التهاب پلانتار فاسیلا، التهاب قسمتی از پا است که این رباط بلند به استخوان پاشنه متصل می‌شود. وقتی از خواب بیدار می‌شوید و به پاشنه‌تان فشار می‌آورید این درد تیزتر می‌شود. آرتروز، ورزش زیاد، و کفش نامناسب هم ممکن است موجب درد پاشنه پا شود و همچنین التهاب تاندون. عوامل کمتر شایع در این مورد، ایجاد زائده استخوانی در انتهای پاشنه، عفونت پاشنه، تومر یا شکستگی می‌باشد.



 

 

کشیدن پا
گاهی‌اوقات اولین نشانه ایجاد تغییر در نحوه راه رفتن شماست- قدم‌های عریض‌تر و کمی کشیدن پا روی زمین. دلیل آن می‌تواند از دست رفتن کند حس پا باشد که بخاطر تخریب عصب محیطی می‌باشد. حدود 30% از این موارد با دیابت در ارتباط هستند. تخریب عصبی می‌تواند بخاطر عفونت، کمبود ویتامین و اعتیاد به الکل نیز باشد. در بسیاری از موارد، هیچ کس از دلیل تخریب عضلانی مطلع نیست.

 

 

پا چنبری
در پا چنبری، شکل پا (و انگشتان آن) تغییر می‌کند. سر و ته ناخن‌ها گردتر می‌شود. بیماری ریوی یکی از متداول‌ترین علل این مشکل است اما بیماری‌های قلبی،؛ کبد و اختلالات گوارشی و برخی عفونت‌ها نیز می‌تواند از عوامل ایجاد آن باشد. گاهی اوقات نیز این مشکل ارثی است.
 

 

 

تورم پاها
این معمولاً مشکلی موقتی است که بخاطر زیاد سر پا ایستادن یا پروازهای طولانی مدت ایجاد می‌شود—مخصوصاً اگر باردار باشید. درمقابل، ماندن این تورم روی پاها می‌تواند نشان دهنده یک مشکل جسمی باشد. دلیل آن می‌تواند ضعف گردش خون، مشکل سیستم لنفاوی، یا لخته شدن خون باشد. اختلال کلیوی یا کم‌کاری تیروئید نیز می‌تواند موجب تورم پاها شود. اگر تورم پاهایتان  طولانی مدت ادامه یافت حتماً به پزشک مراجعه کنید.
 


 

سوزش پاها
ایجاد حس سوزش در پاها در بین بیماران دیابتی که دچار تخریب عصب محیطی هستند، مسئله‌ای شایع است. همچنین می‌تواند بخاطر کمبود ویتامین B، مرض قارچی انگشتان به نام پای ورزشکار، بیماری کلیوی مزمن، گردش خون ضعیف در پاها یا کم‌کاری تیروئید ایجاد شود.



 

 

زخم‌هایی که خوب نمی‌شوند
زخم پایی که خوب نمی‌شود یک علامت هشدار مهم برای دیابتی‌هاست. دیابت می‌تواند حس پاها، گردش خون و التیام یافتن طبیعی پاها را مختل کرده، طوریکه یک زخم کوچک به مشکلی واقعاً حاد تبدیل می‌شود. این زخم‌ها در معرض عفونت هم قرار می‌گیرند. دیابتی‌ها باید هر روز پاهای خود را شسته، خشک کنند و معاینه کنند که دچار زخم نشده باشند. کند بودن سرعت التیام یافتن زخم‌ها می‌تواند بخاطر ضعیف بودن گردش خون بخاطر مشکلاتی مثل بیماری عروق محیطی باشد.
 

 

درد شست پا
نقرس یکی از مهمترین دلایل درد ناگهانی شست پا همراه با قرمز شدن و تورم آن می‌باشد. آرتروز یکی دیگر از عوامل ایجاد درد و تورم است. پا چنبری یکی از مشکلات شایع ورزشکاران است، به ویژه آنهایی که روی سطح‌های سفت تمرین می‌کنند. این مشکل با آسیب رسیدن به رباطی که دور مفصل است ایجاد می‌شود.

 

 

درد انگشتان کوچک پا
اگر احساس کردید که روی سنگ مرمر راه می‌روید یا اگر درد از کف پا شروع شده و به سمت انگشتانتان می‌رود ممکن است دچار نوروم مورتون شده باشید که ضخیم شدن بافت دور یک عصب است که معمولاً بین انگشت سوم و چهارم قرار دارد. این مشکل 8 تا 10 مرتبه در خانم‌ها متداول‌تر از آقایان است. و دلیل آن هم بروز فشار زیاد روی پنجه پا می‌باشد.
 


 

خارش پا
این مشکل می‌تواند مشکل پای ورزشکار که یک عفونت قارچی متداول در مردان بین 20 تا 40 سال است، باشد. واکنش به موادشیمیایی یا محصولات آرایشی نیز می‌تواند موجب ایجاد خارش به همراه قرمز و خشک شدن پوست شود. اگر پوست ناحیه‌ای که خارش دارد ضخیم یا جوش مانند شود ممکن است پسوریازیس که واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن است باشد. کرم‌های درمانی می‌تواند این علائم را از بین ببرند.


 


چنگالی شدن انگشتان پا
این بدشکلی پا می‌تواند به خاطر پوشیدن کفش‌های خیلی تنگ یا بیماری که عصب‌ها را تخریب می‌کند مثل دیابت، اعتیاد به الکل، یا سایر اختلالات عصبی باشد. انگشتان پا به سمت بالا خم شده و بعد از قسمت مفصل میانی به سمت پایین می‌روند. این مشکل ممکن است با تمرینات کششی مخصوص بهبود یابد و همچنین ممکن است به استفاده از کفش‌های خاص یا حتی جراحی نیاز باشد.
 


 

اسپاسم پا
یک درد ناگهانی تیز در پا نشاندهنده اسپاسم است که می‌تواند چند دقیقه طول بکشد. کار زیاد و خستگی عضلانی دلایل اصلی آن هستند. دلایل دیگر آن گردش خون ضعیف، کم آب شدن بدن، عدم توازم پتاسیمریال منیزیم، کلسیم، ویتامین D در بدن، می باشد. تغییر سطح هورمون‌ها یا باردای یا اختلالات تیروئید نیز ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند. اگر اسپاسم زیاد یا جدی اتفاق بیفتد حتماً به پزشک مراجعه کنید. تمرینات کششی می‌تواند به از بین بردن درد عضلانی کمک کند.


 

 

لکه تیره روی پا
معمولاً می‌گویند که سرطان پوست بخاطر آفتاب ایجاد می‌شود و کسی ایجاد لکه روی پاهای خود را بررسی نمی‌کند. اما ملانوم که یکی از خطرناک ترین سرطان‌های پوست است، ممکن است در نواحی ایجاد شود که معمولاً در معرض تابش آفتاب نیستند. ملانوم حتی ممکن است زیر ناخن هم ایجاد شود که مثل یک لکه تیره به نظر می‌رسد.

 

 

زرد شدن ناخن‌ها پا
ناخن‌های پای شما نشاندهنده وضعیت سلامتی شما هستند. عفونت قارچی معمولاً موجب ضخیم و زردرنگ شدن ناخن پا می‌شوند. این می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری دیگر مثل لنف ادما (تورم مربوط به سیستم لنفاوی)، مشکلات ریوی یا آرتروز باشد.

 

 

قاشقی شدن انگشتان پا
گاهی اوقات آسیب رسیدن به ناخن یا قرار گرفتن آن در برابر محلول‌های نفتی می‌تواند موجب گود و قاشقی شکل شدن انگشتان پا شود. اما کمبود آهن نیز یکی دیگر از دلایل این مشکل است.

 

 

سفید شدن ناخن‌های پا
آسیب رسیدن به ناخن‌ها یا بیماری برای هر قسمت از بدن می‌تواند موجب ایجاد نواحی سفیدرنگ روی ناخن شود. اگر قسمتی یا کل ناخنتان از گوشت جدا شود ممکن است سفید رنگ گردد و این می‌تواند بخاطر آسیبدیدگی، عفونت یا پسوریازیس باشد. اگر ناخن دست نخورده است و بیشتر آن سفید شده باشد، می‌تواند گاهی نشاندهنده یک مشکل جدی مثل بیماری کبد، نارسایی اختقانی قلب یا دیابت باشد.

 

 

ایجاد فرورفتگی روی ناخن‌ها پا
ایجاد فرورفتگی روی سطح ناخن با اختلال در رشد ناخن ایجاد می‌شود. این مشکل معمولاً در نیمی از افراد مبتلا به پسوریازیس اتفاق می‌افتد.


واقعیت‌ هایی شگفت‌ انگیز درمورد انسان

•    انسان می‌تواند حدود 40 روز بدون غذا زندگی کند اما فقط 7 روز بدون آب، 8-6 دقیقه بدون هوا و لحظه‌ای بدون نیروی حیات طاقت می‌آورد.


•    سلول‌های پوشش معده مخاط، پپسین، HCl با pH 0/2 تولید می‌کند (100،000 برابر اسیدیته جریان‌خون).


•    بیش از نیمی از استخوان‌های بدن انسان در دست‌ها و پاها هستند.


•    بالاترین سرعت ثبت‌شده عطسه 165 کیلومتر در ساعت است.


•    قلب 3 میلیارد مرتبه در عمر متوسط انسان می‌تپد.


•    نوزاد تازه متولدشده 350 استخوان دارد اما این تعداد برای یک بزرگسال 206 عدد است.


•    خون یک عضو مایع بدن انسان است.


•    همه انسان‌ها در زمان تولد کوررنگی دارند.


•    ریه‌های ما بیش از 15000 لیتر هوا را هر روز تنفس می‌کند. سطح ریه‌ها تقریباً هم‌اندازه یک زمین تنیس است.


•    غذا حتی اگر روی سرتان ایستاده باشید به معده شما خواهد رسید.


•    پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است.


•    بدن یک انسان بزرگسال از 100 تریلیون سلول تشکیل شده است.


•    تعداد باکتری‌های موجود در بدن انسان بیشتر از تعداد سلول‌های بدن است. در بدن انسان حدود 75 تا 100 تریلیون سلول وجود دارد.


•    مغز انسان از قوی‌ترین کامپیوتر پیچیده‌تر است و بیش از 100 میلیارد سلول عصبی دارد.


•    مویرگ‌ها آنقدر کوچک هستند که گلوبول‌های قرمز خون فقط به صورت تکی می‌توانند از آنها عبور کنند.


•    قرنیه چشم، بیرونی‌ترین لایه چشم، تنها بافت زنده بدن انسان بدون رگ خونی است که موادمغذی را از اشک و زلالیه می‌گیرد.


•    هر سلول در بدن انسان 6 تا 8 فوت DNA دارد.


•    تحقیقات و مطالعات نشان داده است که گناه و جرم سیستم ایمنی بدن را با پایین آوردن سطح ایمونوگلوبولین تخریب می‌کند.


•    طول کلی دستگاه گردش‌خون تا 60،000 مایل کشیده می‌شود. این یعنی دوبرابر مسافت دور زمین.


•    در یک اینج مربع از پوست، 4 یارد فیبر عصبی، 600 حسگر درد، 1300 سلول عصبی، 9000 پایانه عصبی، 36 حسگر گرما، 75 حسگر فشار، 100 غدد عرق، 3 میلیون سلول و 3 یارد رگ خونی وجود دارد.


•    به استثنای سلول‌های مغزی بدن، 50،000،000 از سلول‌های بدن شما حین خواندن همین جمله مرده و با سلول‌های دیگر جایگزین می‌شوند.


•    قلب شما حدود 100،000 مرتبه در روز و حدود 40،000،000 مرتبه در سال می‌تپد. در یک ساعت قلب آنقدر قوی کار می‌کند که انرژی لازم برای بالا بردن حدود یک تن وزن به طول یک یارد از زمین را تامین کند.


•    کبد معمولاً کارخانه شیمیایی بدن نامیده می‌شود. دانشمندان حدود 500 عملکرد کبد را کشف کرده‌اند.


•    دستگاه عصبی مرکزی یا 43 جفت عصب به همه قسمت‌های بدن متصل است. 12 جفت به مغز متصل هستند، 31 جفت به نخاع. حدود 45 مایل عصب در کل بدن در حرکت است.


•    پیام‌ها به شکل تکانه‌های الکتریکی در عصب‌ها حرکت می‌کنند. آنها با سرعت 248 مایل در ساعت در حرکت هستند.


•    دستگاه عصبی مرکزی، دستگاه اصلی همه عملکردهای بدن است و رابطه متقابل نوروفیزیولوژیک با طب‌فشاری مریدین و چاکرا (مراکز انرژی احساسی) سیستم‌های عملکرد فعال در بدن دارد. نیمدررفتگی نخاع، جمجمه و اندام‌ها، در جریان اطلاعات انرژی تکانه عصبی و طب فشاری مریدین تداخل ایجاد می‌کند.


•    آئورت، بزرگترین سرخرگ بدن، تقریباً به قطر شلنگ باغ است. از طرف دیگر، مویرگ‌ها آنقدر کوچک هستند که 10 مویرگ در کنار هم به اندازه قطر یک مو می‌باشد.


•    بدن انسان حدود 6/5 لیتر خون دارد. این 6/5 لیتر خون هر سه دقیقه یکبار سه مرتبه در کل بدن گردش می‌کند. در یک روز، خون بدن حدود 19،000 کیلومتر حرکت می‌کند.


•    شنوایی ما آنقدر حساس است که می‌تواند صدها هزار صدای مختلف را شناسایی کند.


•    حس لامسه بدن از هر ابزار پیچیده ساخت دست انسان ظریف‌تر و دقیق‌تر است.


•    100 میلیارد گلوبول‌ قرمز در هر روز و حدود دو میلیون گلوبول قرمز در هر ثانیه در بدن تولید می‌شود.


•    وقتی چیزی را لمس می‌کنیم، پیامی با سرعت 124 مایل در ساعت به مغز فرستاده می‌شود.


•    بدن انسان بیش از 600 عضله دارد.


•    وقتی لبخند می‌زنیم، حداقل 30 عضله در بدن تکان می‌خورد.


•    70 درصد از بدن ما را آب تشکیل داده است.


•    بدن ما در روز یک لیتر بزاق تولید می‌کند.


•    بینی دستگاه تهویه شخصی ماست: هوای سرد را گرم کرده و هوای گرم را خنک می‌کند و آلودگی‌ها را تصفیه می‌کند.


•    در بدن ما مس، روی، کبالت، کلسیم، منگنز، فسفات، نیکل و سیلیکون وجود دارد.


•    اگر 8 سال، 7 ماه و 6 روز فریاد بکشید، انرژی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه تولید می‌کنید.


•    طی ماه اول زندگی، تعداد ارتباطات و سیناپس‌ها از 50 تریلیون به یک کادریلیون افزایش می‌یابد. اگر بدن یک نوزاد با سرعت بالا رشد کند، وزن او از 5/8 پوند در زمان تولد به 170 پوند در یک ماهگی افزایش می‌یابد.


•    عمر متوسط یک جوانه چشایی 10 روز است.

 


•    بدن ما آب کافی برای پر کردن یک تانکر 10 گالنی را دارد.


•    بدن ما برای ساختن 900 مداد، کربن کافی دارد.


•    ناخن انسان یکی از محکم‌ترین مواد است. حاوی کراتین است که در شاخ کرگدن نیز یافت می‌شود و بعد از مرگ نابود نمی‌شود.


•    جنین در رحم مادر کاملاً لخت نیست. درواقع، تا آخر پنج ماهگی کل بدن آنها در پوششی نازک از موی تیره پوشیده می‌شود که موقع تولد ناپدید می‌شود.


•    انسان هر چهار ثانیه یکبار یک پلک می‌زند. دلیل آن این است که مژه‌ها مثل برف‌پاک‌کن‌هایی هستند که از وارد شدن غبار و دوده‌ها به چشم جلوگیری می‌کند.


•    جنین طی 8-6 هفته اول بارداری فاقد جنسیت است. وقتی بدن تصمیم می‌گیرد جنین دختر یا پسر شود است که جنسیت آن مشخص می‌شود.


•    انگشت شست یکی از مهمترین عناصر بدن است زیرا اسکلت بدن را متعادل کرده و به دارنده آن این امکان را می‌دهد که به جلو حرکت کند و اگر نبود موقع راه رفتن زمین می‌خوردیم.


•    اگر دو سوم کبد انسان با جراحی برداشته شود، در چهار هفته اول دوباره به سایز اولیه خود شکل می‌گیرد.


•    به طور متوسط در روز 23،000 بار نفس می‌کشیم. که این مقدار تا پایان عمر 600 میلیون بار خواهد بود.


•    ریختن 100 تار مو در روز از سر طبیعی است.


•    مقدار باکتری موجود در دهان بیشتر از مجموع جمعیت امریکا و کانادا است.


•    در یک فنجان قهوه بیشتر از 1000 ماده شیمیایی وجود دارد. از این مواد فقط 26 مورد آزمایش شده‌اند و و نیمی از آنها در موش‌ها ایجاد سرطان کرده‌اند.


•    بدن انسان به طور متوسط مقدار کافی: سولفور برای کشتن کک‌های روی بدن سگ، کربن برای ساختن 900 مداد، پتاسیم برای آتش زدن یک توپ اسباب‌بازی، چربی برای درست کردن 7 قالب صابون، فسفر برای ساختن 2200 سر کبریت، و آب برای پر کردن یک تانکر 10 گالنی دارد.


•    اگر بتوانید همه دفعاتی که در طول عمر پلک می‌زنید را نگه دارید و آن را یکباره استفاده کنید، برای 1.2 سال فقط سیاهی خواهید دید.

ادامه مطلب ...

خواص معجزه آسای سرکه

-سرکه خالص را داخل یخچال، جای نان قفسه‌های صندوق خانه یا انبار و دیوارها بمالید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کند.


- اگر سرکه خالص و قوی را با یک پارچه مرطوب روی سطوح بیرونی لوازم منزلتان بمالید، آن‌ها را تمیز و براق خواهند کرد.


- یک دوم فنجان سرکه را به چهار لیتر آب اضافه کنید و با آن کاشی، لینولئوم و کف‌های چوبی را تمیز کنید. سرکه لک آب را از روی تجهیزات کروی آشپزخانه و حمامتان خواهد برد و آن‌ها را براق و تمیز می‌کند.
 

- برای پاک کردن شیشه‌های پنجره‌تان آن‌ها را با روزنامه‌ای که در محلول آب و سرکه فرو برده‌اید بشوئید و بعد با روزنامه دیگری خشک کنید.


- سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری درآید. بعد این خمیر را به تابه مسی، سطل و ظروف دیگرتان بمالید تا آن‌ها براق شوند.


- معمولاً سوراخ‌های در نمکدان بعد از مدتی زنگ می‌زنند یا فاصله‌های بینشان از بین رفته هر چند سوراخ تبدیل به یکی می‌شوند. برای اینکه مانع این کار شوید، می‌توانید آن‌ها را در سرکه داغ خیس کنید بعد تکه‌های زنگ زده فاسد شده را که خودبه‌خود جدا می‌شوند را بشوئید و خوب آب کشیده و خشک کنید.
 

- برای از بین بردن جای عرق از لباس می‌توانید زیر بغل لباس را با سرکه سفید شسته بعد با آب بشوئید. با این کار بوی سرکه هم از بین خواهد رفت.


- جوراب‌ و لباس‌های زیر پشمی و غیره اگر در محلولی از یک چهارم فنجان سرکه و ۴ لیتر آب خیس بخورند بوی ناراحت کننده خود را از دست خواهند داد.


- یک نیمه فنجان سرکه که به آب آخرین مرحله ماشین رختشوئی‌تان موقع شستن لباس‌هایتان اضافه شود، کف صابون را کاملاً از بین برده و رنگ لباس‌ها را باز می‌کند و بوی بد آن‌ها را از بین می‌برد.
 

- حلقه را با خیس کردن در سرکه تمیز کنید.


- پیش از آنکه کت جیرتان خیلی کثیف شده و نیاز به خشک‌شوئی پیدا کند، با یک برس مخصوص جیر آن را خوب برس بکشید بعد با یک پارچه نرم که در سرکه خیس کرده‌اید روی کتتان را بمالید و آن را آویزان کنید تا تقریباً خشک شود به این ترتیب بوی سرکه باقی نخواهد ماند.


- برای پاک کردن چسب مایع خشک شده از سرکه داغ استفاده کنید.


- اگر پارچه کرپ یا ابریشم مصنوعی شما، برق افتاده‌اند، آن‌ها را با پارچه نرمی که در سرکه خیس خورده بمالید و بگذارید خشک شوند.


- اگر ظروف آلومینیومی‌تان در اثر پختن حبوبات، برنج یا تخم‌مرغ کدر شده‌اند، کافی است هنگام پختن این مواد چند قطره سرکه به آب اضافه کنید.


- اگر مقدار کمی سرکه به غذاهای خیلی شور اضافه شود، کمک خواهد کرد تا مزه شوری غذا کمتر به‌نظر برسد.


- رومیزی‌ها، سفره‌ها و پرده‌های پلاستیکی در صورتی‌که یک فنجان سرکه به آبی که می‌خواهید آن‌ها را با آن بشوئید اضافه کنید. نرم باقی خواهند ماند.


- بوی نامطبوع مایع ضدعفونی کننده لباس‌هایتان را می‌توانید با آب کشیدن آب لباس‌ها در محلول آب و سرکه از بین ببرید.


- شیشه عینک‌تان را می‌توانید با چند قطره سرکه پاک کنید.

ادامه مطلب ...

عجایب خلق ورکورد ها وحیوانات

چندی پیش بود که"فرانک لویی"  به عنوان پیرترین گربه دوسر جهان توانست اسم خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

این گربه که اهل ماساچوست آمریکاست داری نامی دو بخشی است که فرانک برای سر سمت چپ و لویی برای سر سمت راست او در نظر گرفته شده، این گربه همچنین با عنوان «ژانوس» نیز شناخته شده است، ژانوس در اساطیر رومی خدای دوسر است. فرانک لویی شاید مشهور ترین موجود دو سر دنیا باشد، حتی مشهور تر از ژانوس خدای دو سر رومی، گزارش تصویری زیر روایتی است از موجودات دو سری که تا کنون در دنیا شناسایی شده اند.












 

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


 

ادامه مطلب ...

نصیحت

نصیحت زرتشت


 

 


 

1. آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر


2. قبل از جواب دادن فکر کن


3. هیچکس را تمسخر مکن


4. نه به راست و نه به دروغ قسم مخور


5. خود برای خود، زن انتخاب کن


6. به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو


7. تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما


8. کسی را فریب مده تا دردمند نشوی


9. از هرکس و هرچیز مطمئن مباش


10. فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی


11. بیگناه باش تا بیم نداشته باشی


12. سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی


13. با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی


14. راستگو باش تا استقامت داشته باشی


15. متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی


16. دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی


17. معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی


18. دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی


19. مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی


20. سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی


21. روح خود را به خشم و کین آلوده مساز


22. هرگز ترشرو و بدخو مباش


23. در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند


24. اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده


25. دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین


26. چالاک باش تا هوشیار باشی


27. سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی


28. اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری


29. با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد


30. مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی ماند