نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend
نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend

باران کوثری در سن 15 سالگی


باران کوثری در سن 15 سالگی باران کوثری بازیگر سینمای ایران و دختر رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری عکسی از 15 سالگی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

یاس خواننده معروف رپ مجاز شد


یاس خواننده معروف رپ مجاز شد این شاید آغازی باشد بر فعالیت های رسمی این خواننده رپ که در آینده بتوئاند به صورت مستقل فعالیت های رسمی اش را ادامه دهد.«هت تریک» با ترانه‌هایی از مریم اسدی، مریم دلشاد، عرفان سلیمی، داوود کریمی، محمد وحیدپور، تکستی از یاس و ملودی‌های وحید حاجی‌تبار، اشکان خشایی، امید حاجیلی و امیر عباس حسن‌زاده تولید شده و به زودی راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد همچنین، تنظیم‌های این آلبوم بر عهده پیام قربانی، بابک سعیدی، بهروز لطفی‌پور و حمیدرضا شجاعی بوده است.

 

یاس خواننده معروف رپ مجاز شد (‌عکس)

راههای صرفه جویی در مصرف آب

متن پیش رو حاصل تلاش یکی از کارشناسان آب منطقه ای خراسان رضوی است که به بهانه خشکسالی و پیامد های بی آبی، آن را منعکس کرده ایم و انتظار داریم شهروندان با بسیج عمومی در امر مصرف بهینه آب در حفظ این مایه حیات بیش از پیش کوشا باشند.




صرفه جویی در خانه اقتصاد خانواده - راههای صرفه جویی در مصرف آب

 ؛بحران کم آبی و تاثیر آن در جهان ؛حجم آب در کره زمین ثابت و در مداری بسته به طور دایم در حال گردش است. همچنین تنها ٣درصد از کل آب های کره زمین که برای مصارف انسانی مانند کشاورزی و صنعت و شرب مناسب است شیرین می باشد از این مقدار نیز سه چهارم در یخ های قطبی و خارج از دسترس انسان است. بنابراین درصد بسیار کمی از آب دنیا برای ما قابل استفاده می باشد.



  ادامه مطلب ...

چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟

 

توجه کنید! با شما هستم، شمایی که آب را به هدر میدهید! میدانید که تنها با چند حرکت مچ دست خود میتوانید ۲۵ تا ۶۰ درصد آب و ۵۰ درصد از انرژیی که برای حمام و شستشوی خود و خانواده مصرف میکنید، را ذخیره کنید؟

چگونه؟ کافی است که یک دوش پر فشار در حمام نصب کنید، این سر دوشها خروج آب را تا ۱۱ لیتر در دقیقه کاهش میدهند. این دوشها نسبت به فایده فراوانشان، قیمت چندان گرانی ندارند و شما میتوانید یکی از آنها را با قسمت سر دوش فعلی حمام خود عوض کنید. به دهها لیتر آبی که هدر میرود، انرژیی که برای گرم کردن آن صرف میشود و پولی که باید بابت هردو اینها بپردازید، فکر کنید.

این دوشها، با وجود خروجی کمتر آب، با وارد کردن هوا در آب، از فشار بالایی برخوردارند و فشار آنها در بعضی مدلها قابل تنظیم است.

۱) اگر از مقدار و سرعت جریان آب دوش حمام خود بی خبرید، کافی است یک سطل که از گنجایش آن باخبر هستید را زیر شیر حمام گذاشته و ببینید پر شدن آن چقدر زمان میبرد. اگر پر شدن سطل ۵ لیتری، کمتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد، یک راست عازم خرید سر دوشی جدید شوید.

۲) شیرهای آب را نیز به روز کنید. درحالی که مشغول خرید لوازم لوله کشی هستید، سرشیرهایی که خاصیتی مشابه دوش مذکور دارند تهیه کنید و به سر شیرهای خانه ببندید.

۳) برای انجام دادن آن دسته از امور آشپزخانه که نیازمند باز گذاشتن شیر آب هستند، آب را به صورت قطره ای باز بگذارید و شیر را تا آخرین حد آن باز نکنید. جریان آب را به باریکی یک نی نوشیدنی نگه دارید و در هر دقیقه ۵ لیتر آب صرفه جویی کنید.

۴) شیر آب را ببندید. هنگام مسواک زدن دندانها، آب را دو دقیقه تمام باز نگذارید، مسواک زدن دو دقیقه طول میکشد، نه؟ و ۱۱ لیتر آب را به هدر میدهد.

۵) برای هر ...کوچکی، سیفون نکشید! هربار فراموش کردن کشیدن سیفون ۲۰ لیتر آب ذخیره میکند.

۶) از تنظیمات صحیح استفاده کنید. ماشین لباسشویی و ظرفشویی را متناسب با مقدار بار آن تنظیم کنید.

۷) سرعت دوش گرفتن خود را افزایش دهید. تا حد امکان از وان استفاده نکنید.

۸) جلوی چکه کردن شیرهای آب را بگیرید. شیری که چکه میکند در سال ۱۱,۸۹۳ لیتر آب به هدر میدهد. اگر از خواندن این عدد بیهوش نشده اید، سریع برای تعمیر شیر-یعنی یک تعویض واشر ۵۰ تومانی) اقدام کنید.

۹) ماشین ظرفشویی و لباسشویی را فقط در زمانی که کاملا پر هستند، روشن کنید.

۱۰) سیفون را چک کنید. کمی رنگ خوراکی داخل محفظه سیفون بریزید، اگر رنگ به داخل کاسه توالت هم وارد شد، بدانید که محفظه نشتی دارد و تا روزی ۸۸۰ لیتر آب به هدر میدهد.

۱۱) هنگام صابون زدن به صورت و سپس تراشیدن ریش، شیر آب را باز نگذارید. برای شستن کف از روی تیغ در حین تراشیدن ریش، میتوانید مانند پدر و پدربزرگ خود از یک کاسه آب جوش استفاده کنید.

۱۲) باغچه را صبح زود و قبل از اینکه خورشید آب را بخار کند، آبیاری کنید.

۱۳) بیش از حد به باغچه آب ندهید. آیا واقعا آب پاشی روزانه لازم است؟ یک زمین چمن معمولی با گل و گیاه عادی، هفته ای یک مرتبه و به مدت یک ساعت به آبیاری نیاز دارد، مگر اینکه هوا بسیار گرم و گیاهان از نوع خاصی باشند که به آبیاری روزانه نیاز داشته باشند.

۱۴) اتوموبیل خود را با کارواش ببرید. کارواشهای حرفه ای با وسایل مخصوص حدود ۴۴۰ لیتر آب کمتر از زمانی که خودتان خودرو را میشویید، آب مصرف میکنند. گاهی تنبلی میتواند در حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد.

مقدمه

سلام به شما خوانندگان عزیز  وبلاگ من درباره ی طرحی به نام داناب است که در حال حاضر در مدارس در حال اجراشدن است هدف من از ساخت این وبلاگ این است که صرفه جویی دراب در  جامعه ی ما به خوبی جا بیفتد امیدوارم شماهم مرا دراین  وبلاگ همراهی کنید


  ادامه مطلب ...

با پوزش کلمات کلیدی رو می زارم تا در گوگل بهتر شه اما نظری بود بگید تا هر مطلبی خواستین بزارم




  ادامه مطلب ...

به طرف همایش آدرس غلط ؟!! / عکس


خبرگزاری ایرنا: منتقدان و مخالفان دیپلماسی دولت یا همان دلواپسان بار دیگر در آستانه مذاکرات ایران و 1+5گردهم آمدند و همایشی را با عنوان «آدرس غلط» برگزار کردند.

تصاویر پرچم ایران در ویدیو کلیپ تازه شکیرا برای جام جهانی


شکیرا، خواننده معروف لاتین ترانه غیر رسمی جام جهانی برزیل را با عنوان ;la la la منتشر کرده است. در این ویدیو کلیپ دو بار پرچم ایران به نمایش درمی آید

 

لووووووووووووووول

  اختلاف طبقاتی داره بیداد میکنه
فاصله واحد ما با دختر همسایمون که نباید ۷طبقه باشه ؟!
فوق فوقش باس ۱طبقه باشه :)
.
.
.
یکی از بزرگترین دردسرای پسرا اینه که
یکی از مخاطبین خاصش ته ریش دوست داشته باشه و اون یکی ۳تیغه :|
اصن نابود میکنه آدمو …
.
.
.
قیافهٔ ساقه طلایی یه جوریه که انگار زیر دست ناپدری بزرگ شده :D
.
.
.
امروز بالاخره تکلیف خودمو روشن کردم
لامصب عجب نوری داره :D
.
.
.
از عجایب زنها اینه که
مجتمع های تجاری رو طبقه به طبقه و مغازه به مغازه میگردن
بعد که از خرید میان برن خونه میگن :
“اووووه ماشین چقدر دوره”
.
.
.
وقتی آدم از خاکـــــــــــــه
تعجبی نداره که
کرم داشته باشه :|

آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

 

ویروس«کرونا» به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.

   ادامه مطلب ...